Zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości
Wymagane dokumenty
- Wniosek właściciela lub wszystkich współwłaścicieli (jeżeli nieruchomość objęta jest współwłasnością) posiadających tytuł prawny do nieruchomości.
- stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości;
- wypis z ewidencji gruntów i kopię mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi;
- decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku, o którym mowa w art. 94 ust. 1 pkt 2;
- pozwolenie, o którym mowa w art. 96 ust. 1a, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków; pozwolenie, o którym mowa w art. 96 ust. 1a, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków;
- wstępny projekt podziału, z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95 w 3 egzemplarzach
- protokół z przyjęcia granic nieruchomości;
- wykaz zmian gruntowych;
- wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej;
- mapę z projektem podziału.
Opłaty
Od wniosku nie pobiera się opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat Urzędu Miejskiego w Piastowie
Termin i sposób załatwienia sprawy
Według terminów określonych w Ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.)
Uwaga:
Jeżeli w wyniku podziału nieruchomości dokonanego na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego, który wniósł opłaty roczne za cały okres użytkowania tego prawa, wzrośnie jej wartość, Burmistrz Miasta może ustalić, w drodze decyzji, opłatę adiacencką z tego tytułu. Wysokość stawki procentowej opłaty adiacenckiej wynosi 30% różnicy wartości nieruchomości. Ustalenie opłaty adiacenckiej może nastąpić w terminie 3 lat od dnia, w którym decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości stała się ostateczna albo orzeczenie o podziale stało się prawomocne.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji zatwierdzającej projekt podziału wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, ul. Kielecka 44 za pośrednictwem Burmistrza Miasta Piastowa w terminie 14 dni licząc od dnia jej doręczenia.
Jednostka odpowiedzialna
Referat Geodezji i Gospodarki Gruntami
pok. 13 i 14
tel.(0-22) 723-64-99 w.6
Podstawa prawna
- Art. 92 do art. 99 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U z 2004r Nr 261, poz. 2603 z póżn.zm.),
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 17 lutego 1998r. w sprawie trybu dokonywania podziałów nieruchomości oraz sposobu sporządzania i rodzajów dokumentów wymaganych w tym postępowaniu (Dz. U z 1998r. nr 25, poz. 130 z póżn.zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006r. Nr 225, poz. 1635 ze zm.)